Uloge: Colin Firth, Taron Egerton, Samuel L. Jackson, Mark Strong, Michael Caine, Sophie Cookson, Sofia Boutella, Mark Hamill

Domaći distributer: MCF

Žanr: akciona komedija

Trajanje: 129 minuta

Ocena: 5/5

OPIS:

Izabrani mladići i djevojke postaju vitezovi novoga doba, a njihovo djelovanje unutar tajne službe KINGSMAN odvija se u maksimalnoj diskreciji. No, da bi došli do ove laskave titule, potencijalni agenti moraju proći ne samo specijalnu obuku, nego i usvojiti cijeli niz manira pripadnika visokog društva, promijeniti svoj izgled, način odijevanja i govor, što će im pasti puno teže od zadataka kojima će se baviti kao profesionalci.

UTISCI:

Kingsman: Tajna služba je razigran, spektakularan, subverzivan, duhovit i beskompromisno nasilan film (sekvenca u crkvi i završnica su, na primer, primeri vrhunskog makabrističkog humora). Po tonu, prilično podseća na Fajtera, ali je raskošniji i epskiji. Stilizacija je vrhunska i mada je od prvog minuta jasno da nam se, između ostalog, nudi eskapistička razbibriga „veća od života“, sva ta silna preterivanja ne narušavaju dramsku uverljivost. Vaughn i njegova stalna saradnica Jane Goldman ni jednog trenutka iz vida ne gube suštinu: Kingsman je, pre svega, priča o odrastanju i pronalaženju svog mesta u svetu.

Glumačka postava briljira – spoj mladosti i iskustva se još jednom pokazao kao dobitna kombinacija. Dvadeset i petogodišnji i do sada nepoznati Taron Egerton je pravi izbor za glavnog junaka, dok je godinu dana mlađa Sophie Cookson, sasvim zasluženo, u borbi za vodeću žensku ulogu pobedila znatno slavnije Emmu Watson i Bellu Heathcote. Od dobro poznatih lica, tu su: Colin Firth, Samuel L. JacksonMark Strong

Film je labavo zasnovan na stripu Tajna služba, mada je, suštinski, od predloška preuzet samo osnovni koncept i nešto malo preko toga. Filmska verzija je, baš kao i strip, vratolomna špijunska ekstravaganca sa elementima parodije i pastiša, prekrasan omaž ranim avanturama Jamesa Bonda. Vaughn je uspeo da snimi film koji je ujedno retro i moderan i zahvaljujući ovom balansu, u njemu će podjednako uživati stariji gledaoci koji su odrasli uz Conneryjevog Bonda i mlađarija zadojena stripovima i video igrama. Najvažnije od svega jeste da je ova vraški zabavna majstorija jedan od onih filmova zbog kojih vredi ispeći kokice.